Что такое worldedit в майнкрафте
Скачать плагин Worldedit bukkit + как пользоваться плагином Worldedit
Все, мы выделили регион для редактирование, теперь о командах плагина WorldEdit или что мы с ним можем сделать.
Forest – лес, Desert – пустыня, Plains – равнина, Swampland – болото, Jungle – джунгли, Ice Plains – снежная равнина, Taiga – тайга, Extreme Hills – горы, Ocean – океан, Mushroom Island – грибные острова, Hell – нижний мир, Sky – биом Края
Команд на много больше чем добавил я сюда, но остальные я считаю не так важны, основные я указал.
Второе:
Скачав schematic, мы открываем FTP (у кого сервер на хостинге знает что это такое, у тех у кого сервер на домашнем компьютере, просто открываем папку с сервером), заходим в папку plugins (папка с установленными плагинами), находим папку плагина WorldEdit, открываем ее, у кого нет папки schematic создаем папку и естественно называем ее schematic, затем закидываем в нее наш скачанный schematic и скопировав название schematic, закрываем ее, сервер перезагружать в этом случае не нужно.
Допустим оно Вам не понравилось или не так встало как бы Вам это хотелось. Что Мы делаем в этом случае?
Мы просто прописываем команду отмена последнего действия //undo, кстати эта команда отменяет все Ваши последние действия на сервере, если нужно отменить 2 или 3 последних изменений просто пишем команду так; //undo 2 или //undo 3, соответственно сколько именно действий нужно отменить.
Все мы отменили, то что встало не так как хотелось бы. Что дальше? Поворот здания в буфере обмена.
Допусти у Вас есть здание которое вы хотите сохранить. Берем визуально здание в квадрат и отмечаем точки деревянным топором, прям как будто приватим.
Далее обязательно встаем на землю перед зданием, которое хотим скопировать, и пишем команду //copy нажимаем ENTER,
после пишем команду //schematic save название, название может быть любое, главное английскими буквами. Вот и все! Здание сохранено! Можете зайти в папку schematic в плагине WorldEdit и убедиться, что файл действительно сохранен. Как видите нечего трудного!
Если что не понятно или нужно подробнее описать какую либо команду, пишите в коменты и я обязательно добавлю и постараюсь все предельно четко объяснить.
ТАКЖЕ РЕКОМЕНДУЕМ:
Все права и команды плагина WorldEdit для сервера майнкрафт
/superpickaxe single — Переключить суперкирку в режим единичного удаления блоков
worldedit.superpickaxe Вкл./откл. функциональность суперкирки
— worldedit.superpickaxe
— Инструмент заливки (изменение однотипных соприкасающихся блоков в радиусе на блок
Последние комментарии
Ето не работает мне тока новий компютер пришлось куплять не делайте етого
Рейтинг коммента: 0 Вчера, 11:47
что делать если плагин на регистрацию мешает, что сделать без его удаления?
Рейтинг коммента: 0 Вчера, 11:00
Привет. У меня игроки из разных команд не могут пвпэшиться. И ещё при ожидании не появляется предмет выбора команды. Помоги, пожалйста
Рейтинг коммента: 0 Вчера, 09:15
Привет. У меня игроки из разных команд не могут пвпэшиться. И ещё при ожидании не появляется предмет выбора команды. Помоги, пожалйста
Рейтинг коммента: 0 Вчера, 09:14
Вот вроде все хорошо, но медальёны не работают((( Ктонить шарит как исправить?
WorldEdit/Выделение региона
Основная часть функций WorldEdit работает с регионами. Например, если вы хотите заменить все стеклянные блоки землей внутри квадрата, то Вы должны показать WorldEdit, где эта площадь. WorldEdit дает Вам несколько способов для выделения регионов, этот раздел познакомит Вас с ними и покажет некоторые изменения ими.
Содержание
Выбор кубоидов [ ]
На данный момент WorldEdit позволяет выбирать «кубоиды» (прямоугольные параллелепипеды), выбрав две точки. На рисунке ниже показано, как две точки образуют кубоид. Они выбираются только с выравниванием по осям (нельзя повернуть под углом).
Есть несколько различных способов выбора этих двух точек, и Вы можете их смешивать и сочетать.
Выделение инструментом [ ]
Это самый интуитивно понятный способ выбора региона. Чтобы её получить, наберите в чате //wand (по умолчанию появится деревянный топор). Щелкните левой кнопкой мыши, чтобы выбрать первую точку, щелкните правой кнопкой мыши, чтобы выбрать вторую точку.
Выделение на своей территории [ ]
Эти команды выбирают первую и вторую точки над блоком, на котором Вы стоите. Как правило, инструментом гораздо удобнее, и Вы, наверное, нечасто будете пользоваться этим способом. Обычно он удобен для тех случаев, когда нужно выделить точку, где нет блоков поблизости — например, высоко над землей или под водой.
Выделение с помощью прицела [ ]
Эти команды выделяют первую и вторую точки на которые Вы прицелились. Это позволяет с лёгкостью выделять большие регионы издалека.
Выбор чанка [ ]
Эта команда выбирает все блоки в чанке в котором вы находитесь. Чанки имеют размер 16x16x256.
Изменение региона [ ]
Расширение региона [ ]
Эти команды позволяют легко увеличить регион по-разному:
Чтобы указать направление можно использовать короткие названия сторон (N, S, W, E, U, D). Если Вы в качестве параметра направления напишите «me», то расширение произойдет в сторону взгляда. Вы можете указать два числа и область будет расширена в двух направлениях одновременно.
Используете //expand vert если хотите расширить область до неба и коренной породы.
Уменьшение региона [ ]
Эта команда аналогична //expand.
Перемещение выбранного региона [ ]
Сдвигает регион. эта команда работает как //expand и //contract одновременно с одной дальностью и противоположными направлениями. Команда сместит регион на определённую величину, при этом не перемещает блоки в регионе (для этого напишите команду //move в чат).
Просмотр информации [ ]
WorldEdit также предоставляет вам команды для получения информации о регионе, который вы выбрали.
Получение размера выделения [ ]
Показывает количество блоков в регионе. Воздух тоже считается.
Расчет частоты блока [ ]
Подсчитывает количество блоков определённого типа в выбранном месте.
Нахождение распределения блоков [ ]
Показывает распределение блоков в выбранном месте.
Режимы выделения [ ]
This tutorial is quite outdated. It still works for versions around 1.12 and below, but please read this updated blog if you want to learn about planting flowers in later versions of Minecraft and Worldedit.
Hello there! If you are a builder or terraformer, you’ve probably wondered how you can plant flowers in a efficient and dynamical way without having to plant them by hand or using bonemeal. If you haven’t figured it out yet, World-Edit has several functions that will make your life so much easier that I’m going to share with you right now!
//flora command
First of all, there is the ‘//flora’ command. Simply select a region and execute this command. Grass, poppies and dandelions will be spawned on top of random empty grass blocks. This is a very easy command if you do not need custom plant distribution or special flowers.
— Pros: Easy to use, requires no additional masks, little no nothing that can go wrong
— Cons: Not customizable, only spawns selective flowers.
Low flower brushes
This method is extremely volatile and allows you to paint flowers to your map in a very dynamic and adaptive way. The command lines may seem daunting at first, but if you try out to modify it and experiment with it in a safe environment, you will notice that it’s actually really easy to customize this command to your particular desires!
Note 1: This command works on World-Edit brushes. Make sure you execute both the main command and the mask command on the same brush tool! If you forget this, you can potentially mess up your project without the possibility to use the //undo command! Do not forget the apostrophes!
Note 2: The brush size on this command is ‘5’, but I would recommend using a size of 10 for larger surfaces. You can change the limit in the World-Edit configuration file.
Commands:
/br s 90%31:1,50%0,31:2,37,38,38:1,38:2,38:3,38:4,38:5,38:6,38:7,38:8 5 /mask ‘>2 0’ |
The first command basically stands for this:
— 90% Grass
— 50% Air
— 1% Fern
— 1% Of every flower (11% in total)
Note that these percentages are actually proportional, and not in actual percentages. 90% grass just means it will spawn 90 as much as any flower that spawns at a rate of 1%. If you want to leave out any flower, or change the ratio, just look up their item ID and either remove them or add a percentage rating in front of their ID.
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, does not fill entire fields
Another way to use this command, is by selecting a region, and executing these commands in this particular order. Do NOT forget to use the /gmask command first, or you may destroy your project!
/gmask ‘>2 0’ //replace 0 90%31:1,50%0,31:2,37,38,38:1,38:2,38:3,38:4,38:5,38:6,38:7,38:8 |
— Pros: Fully customizable, extremely fast, unlimited combinations
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, does not leave open grass fields
High flower brushes
These commands are similar to the previous commands, but they require one extra more step. Tall flowers consist of two blocks, which means that a single brush cannot spawn them in. There is a workaround for this by simply using two brushes. Before you use this brush, make sure you understand the working of the previous brushes.
For this action, you will need two separate tools. On the first tool, you execute these brush binds:
/br s 50%0,0.1%175:0,175:1,8%175:2,2%175:3,175:4,175:5 4 /mask ‘>2 0’ |
Note: The brush sizes in these examples are 4 and 5 respectively. It is highly recommended that the second brush is a little bit bigger, because it will need to cover the entire radius of the first brush in order to work correctly. If you use higher brush radii, consider using the sizes 8 and 10 respectively.
On the second brush, you execute these binds:
/br s 175:10 5 /mask ‘>175:0,175:1,175:2,175:3,175:4,175:5,175:6 0’ |
Now continue by clicking on the ground with the first brush. Immediately after that, switch to the second brush and click on the center of the generated flowers. Because your second brush has a larger radius, it does not have to be 100% accurate, but the further your aim is off, the more flowers will remain unfinished. Make sure you use the second brush very soon after using the first one. Some unfinished flowers tend to pop up and disappear if you leave them be.
The first command basically stands for this:
— 50% Air
— 0.1% Sunflower
— 1% Lilac
— 8% Tall grass
— 2% Tall fern
— 1% Rose bush
— 1% Peony
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations
— Cons: Dangerous is executed poorly, may take some time to master, does not fill entire fields, may leave some half flowers
Note 1: For this command too, there is a way to populate selections. Just select a region and execute these four commands in order. Again, be very careful not to forget any, and test out the sequence thoroughly before applying it to any serious project. Always make back-ups before using these commands!
Note 2: If you want to plant both small and large flowers, it is recommended to use this sequence first, because this command leaves more open space! You can experiment with the different proportions of course. If you decide to use these commands as I provided them, the small flowers should come last.
Note 3: Make sure you select a region that is at least two blocks higher than the highest grass block, or the flowers will not all be completed!
/gmask ‘0 >2’ //replace 0 80%0,0.1%175:0,175:1,8%175:2,2%175:3,175:4,175:5 /gmask ‘>175:0,175:1,175:2,175:3,175:4,175:5,175:6 0’ //replace 0 175:10 |
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations, does not leave half flowers
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, needs to be executed quite fast, or flowers will disappear
I hope this guide can prove to be useful for you! If you have any questions, comment them down below, and I’ll do my best to answer them.
Discord: Springstof#0147
Portfolio preview: Imgur
Free downloads: PMC
Twitter: @SpringstofMC
How to use Worldedit for terraforming.
Hello everyone! I recently heard that the Angel Block society was back! So I decided I would do a terraforming project. I have used Worldedit many times before but I have never really attempted a large scale project with it. Before I do that I would like to teach my fellow players how to use it themselves.
1. Getting Worldedit
There are two versions of Worldedit, the multiplayer plugin and the one in the single player commands mod.
You must have permissions on a server to use it, or you can get it for your server here: http://dev.bukkit.org/server-mods/worldedit/ There is also the single player version, here: http://www.minecraftforum.net/topic/94310-125-single-player-commands-v322-official-download/
Make sure you are holding a tool when using these commands.
First thing you need to know is the brush command
Instead of grass you can pick any block you want. the «3» is the size, the max size is 5.
this command allows you to «transmute» as I call it from a long distance away and not create a sphere instead of what you want.
This combined with the //material command allows you to make all of the blocks you chose in //mask to be turned into //material
//smooth is a command that smooths out the terrain you right clicked, so if you had a large spike sticking out of the ground, you could turn that spike into more of a hill.
3. How to use the commands in terraforming.
Ok so let’s say we wanted to make an island. First select a large area of water to remove, do //wand, left click position one and then right click position two. Do //replace water air, make sure the area you selected was the area with the water in it, the selection forms a cube. Next start using the brush command to make a hill. I would recommend //br sphere stone 3. Make sure this hill goes above water.next smooth out the hill, use //br smooth 3, and just right click at the bottom of the hill, it will smooth it out and make it look more realistic. Next you need to make this island look normal. So use //material sand, and //mask stone, and make the whole island sand, do //material grass mask sand and make the top grass, use //material dirt, and //mask sand, and add patches of dirt into the sand, also add some clay if you like. You can use //size 3, to increase the size of the brush. Now you should be able to use //replace air water to make the sea come back and you should have a new island!
Thanks for reading! If this helped, let me know, if I made any mistakes or you thought It wasn’t helpful let me know, I would like some feedback please! Remember to keep crafting!