Что ставить на твп вту

TVP VTU Koncept

TVP VTU Koncept

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

2,410,000 Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп втуCost
1350 370 HP Hit Points
33/34 23.27/41.5 t Weight Limit
600 700 hp Engine Power
50/20 km/h Speed Limit
40 44 deg/s Traverse
18.18 30.08 hp/t Power/Wt Ratio
Yes Yes Pivot

Shell Cost220/220/270 320/320/420 HP Damage145/200/44 188/235/53 mm Penetration

Reload Times
Nominal: 6.2 s
50% Crew: 7.68 s
75% Crew: 6.71 s
100% Crew: 5.94 s
Rammer: 5.35 s
Vents: 5.81 s
Both: 5.23 s
Both and BiA: 5.11 s
Both and Max Crew %: 4.9 s

See Crew, Consumables, or Equipment for more information.

Reload Times
Nominal: 11 s
50% Crew: 13.63 s
75% Crew: 11.9 s
100% Crew: 10.55 s
Rammer: 9.5 s
Vents: 10.32 s
Both: 9.29 s
Both and BiA: 9.08 s
Both and Max Crew %: 8.71 s

See Crew, Consumables, or Equipment for more information.

Using Shell Type 1 (220 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 2129.6
50% Crew: 1718.2
75% Crew: 1969
100% Crew: 2222
100% Crew
Vents: 2272.6
Rammer: 2468.4
Both: 2525.6
Both and BiA: 2580.6
Both and Max Crew %: 2692.8

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2349.6
50% Crew: 1938.2
75% Crew: 2189
100% Crew: 2442
100% Crew
Rammer: 2688.4
Vents: 2492.6
Both: 2745.6
Both and BiA: 2800.6
Both and Max Crew %: 2912.8

See here, here, or here for more information.

Using Shell Type 2 (220 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 2129.6
50% Crew: 1718.2
75% Crew: 1969
100% Crew: 2222
100% Crew
Vents: 2272.6
Rammer: 2468.4
Both: 2525.6
Both and BiA: 2580.6
Both and Max Crew %: 2692.8

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2349.6
50% Crew: 1938.2
75% Crew: 2189
100% Crew: 2442
100% Crew
Rammer: 2688.4
Vents: 2492.6
Both: 2745.6
Both and BiA: 2800.6
Both and Max Crew %: 2912.8

See here, here, or here for more information.

Using Shell Type 3 (270 Damage):
With wholly penetrating hits

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 2613.6
50% Crew: 2108.7
75% Crew: 2416.5
100% Crew: 2727
100% Crew
Vents: 2789.1
Rammer: 3029.4
Both: 3099.6
Both and BiA: 3167.1
Both and Max Crew %: 3304.8

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2883.6
50% Crew: 2378.7
75% Crew: 2686.5
100% Crew: 2997
100% Crew
Rammer: 3299.4
Vents: 3059.1
Both: 3369.6
Both and BiA: 3437.1
Both and Max Crew %: 3574.8

See here, here, or here for more information.

Using Shell Type 1 (320 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 1744
50% Crew: 1408
75% Crew: 1612.8
100% Crew: 1817.6
100% Crew
Vents: 1859.2
Rammer: 2019.2
Both: 2064
Both and BiA: 2112
Both and Max Crew %: 2201.6

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2064
50% Crew: 1728
75% Crew: 1932.8
100% Crew: 2137.6
100% Crew
Rammer: 2339.2
Vents: 2179.2
Both: 2384
Both and BiA: 2432
Both and Max Crew %: 2521.6

See here, here, or here for more information.

Using Shell Type 2 (320 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 1744
50% Crew: 1408
75% Crew: 1612.8
100% Crew: 1817.6
100% Crew
Vents: 1859.2
Rammer: 2019.2
Both: 2064
Both and BiA: 2112
Both and Max Crew %: 2201.6

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2064
50% Crew: 1728
75% Crew: 1932.8
100% Crew: 2137.6
100% Crew
Rammer: 2339.2
Vents: 2179.2
Both: 2384
Both and BiA: 2432
Both and Max Crew %: 2521.6

See here, here, or here for more information.

Using Shell Type 3 (420 Damage):
With wholly penetrating hits

Theoretical Damage Per Minute
Nominal DPM: 2289
50% Crew: 1848
75% Crew: 2116.8
100% Crew: 2385.6
100% Crew
Vents: 2440.2
Rammer: 2650.2
Both: 2709
Both and BiA: 2772
Both and Max Crew %: 2889.6

Advantageous Damage Per Minute
First-shot DPM: 2709
50% Crew: 2268
75% Crew: 2536.8
100% Crew: 2805.6
100% Crew
Rammer: 3070.2
Vents: 2860.2
Both: 3129
Both and BiA: 3192
Both and Max Crew %: 3309.6

See here, here, or here for more information.

With 50% Crew: 0.458 m
With 75% Crew: 0.4 m
With 100% Crew: 0.355 m
With BiA: 0.347 m
With BiA and Vents: 0.339 m
Maximum possible: 0.325 m

For more details, see Crew

With 50% Crew: 0.496 m
With 75% Crew: 0.433 m
With 100% Crew: 0.384 m
With BiA: 0.375 m
With BiA and Vents: 0.367 m
Maximum possible: 0.352 m

For more details, see Crew

With 50% Crew: 2.849 s
With 75% Crew: 2.488 s
With 100% Crew: 2.205 s
With GLD: 2.005 s
With BiA: 2.157 s
With BiA and Vents: 2.11 s
With both and GLD: 1.918 s
Maximum possible: 1.839 s

For more details, see Crew or Equipment

With 50% Crew: 2.973 s
With 75% Crew: 2.596 s
With 100% Crew: 2.301 s
With GLD: 2.092 s
With BiA: 2.25 s
With BiA and Vents: 2.202 s
With both and GLD: 2.001 s
Maximum possible: 1.918 s

For more details, see Crew or Equipment

With 50% Crew: 290.7 m
With 75% Crew: 330.4 m
With 100% Crew: 370 m
With Recon and Situational Awareness: 388.7 m
With Coated Optics: 407 m
With Binocular Telescope: 462.5 m
Maximum possible: 529.7 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 298.6 m
With 75% Crew: 339.3 m
With 100% Crew: 380 m
With Recon and Situational Awareness: 399.2 m
With Coated Optics: 418 m
With Binocular Telescope: 475 m
Maximum possible: 544 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 335 m
With 75% Crew: 383.7 m
With 100% Crew: 432.8 m
With 100% Signal Boost: 498 m
When affected by 100% Relaying: 456.5 m
Maximum possible: 623 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 686.2 m
With 75% Crew: 785.8 m
With 100% Crew: 886.5 m
With 100% Signal Boost: 1020 m
When affected by 100% Relaying: 935 m
Maximum possible: 1276 m

For more details, see Skills or Equipment

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

The TVP VTU Koncept is a Czechoslovakian tier 8 medium tank.

A medium tank project, proposed by the Škoda company as part of the general purpose vehicle concept developed in Czechoslovakia. No prototypes were manufactured.

The TVP VTU Koncept leads to the Škoda T 50.

Modules / Available Equipment and Consumables

Modules

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

TierGunPenetration
(mm)
Damage
(HP)
Rate of fire
(rounds/minute)
Dispersion
(m/100m)
Aiming time
(s)
Weight
(kg)
Price
( )
VII100 mm vz. 44S175/250/50250/250/3307.50.382.4225779200VII8,8 cm vz. 37N145/200/44220/220/27010.340.372.3165066000VIII8,8 cm vz. 41N194/237/44240/240/2958.570.3722700105800VIII10,5 cm vz. 39N188/235/53320/320/4205.450.42.43600114300

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Engines

TierEngineEngine Power
(hp)
Chance of Fire on Impact
(%)
Weight
(kg)
Price
( )
VIIŠkoda 16 cylinder diesel (600)60015140033000VIIŠkoda 16 cylinder diesel (660)66015140037600VIIIŠkoda 16 ADH 140A70015140052000

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Suspensions

TierSuspensionLoad Limit
(т)
Traverse Speed
(gr/sec)
R minWeight
(kg)
Price
( )
VIITVP VTU Koncept344001173018000VIIIT 4041.54401173033500

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Radios

VIRadiostanice Fu 7415708160XRadiostanice RM-31T8506257500

Compatible Equipment

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Compatible Consumables

Player Opinion

Pros and Cons

Performance

The TVP VTU is essentially an improved Škoda T 40 without premium economy bonuses, two tiers higher. It is a fast tank with a large profile. You get to chose either a 8.8 cm gun with high DPM or a 10.5 cm with a higher alpha. The 8.8 cm gun is superior in every respect except for alpha damage. The guns fire low velocity shells and make it hard to fire at long range. In order to hit the target with more consistency, you should avoid firing before the reticle is fully aimed.

The TVP VTU has everything it needs to be a good tank except one crucial thing : the ability to survive a hit. The tank has a very thin armor, which wouldn’t be such an issue if the modules weren’t so fragile. While driving this tank, you can expect a module to break or a crew injury on every hit. Since the tank is very tall and boxy, it is also very hard to hide in cover. While driving this tank, you should stay as far as you can from the front line, but close enough so that your gun firing arc doesn’t become too much of an issue. The gun depression on the top turret (-6) is also rather bad for its paper armor.

The Czech tier VIII grind is very painful, but the IX and X are definitely worth it.

Early Research

Suggested Equipment

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп втуЧто ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Documented Tank and Crew Builds

The stock turret has better gun depression than the upgrade.

Vertical Stabilizer and Gun Rammer are a must. Coated optics for aggressive playstyle, Binocular Telescope for passive playstyle. Crew skills should focus on enhanced mobility, as well as view range and accuracy for long range fighting. Save-stowage on the loader is mandatory. This tank, like many Czech tanks, tends to take ammo rack damage every time it is hit.

Gallery

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

Historical Info

1945-1946 specifications and first Škoda proposal

Based on the above mentioned report, on 17.10.1945, the 1st Department of Army HQ submitted its ideas about the new medium tank to VTU. The requirements included:

Interesting fact is that the vehicle design itself was to be selected only after selecting the gun itself (the tank was supposed to be “built around the gun”), based on comparison trials of all the guns available. In December 1945 to February 1946 (Dubánek here mixes the dates, an obvious typo – I fixed it), the VTU representatives considered the 88mm German AA gun (the AA role is specifically mentioned, but it’s possible the author has the KwK 43 L/71 in mind – in post-war Czechoslovakia, the PaK 43 and 41/43 were adopted due to the lack of native or Soviet AT guns as PTK vz.43 (protitankový kanon – AT gun, vz.43 – 1943 pattern) with shell velocity of 1000 m/s or a 105mm gun (900 m/s) to be viable, as during tests, both were able to penetrate 100mm of armor at 3000 meters (60 deg – means 30 deg using German angle methodology, at that point Czechoslovak army was using the German trial methods, unlike the pre-war ones, that were very obscure).

Second department of III.section of VTU introduced on 1.3.1946 their preliminary project of a medium tank with a model of 1:50 scale, called the TVP (Tank Všeobecného Použití): Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

It was a classic Czechoslovak tank school concept. The hull shape resembled the one of LT-38 and it still had leaf springs. The mantlet shape was influenced by German tanks, the driver and radioman hatches were actually inspired by British designs. The Soviet inspiration was in the electrical propulsion of the turret rotator. This first version also had a hull flamethrower, linked to the bow machinegun (Vz.37 or BESA). It was considered to implement an automatic loading mechanism by Škoda (37mm, 47mm and 57mm versions existed), but at that point it was decided semi-automatic breech would be sufficient. The coaxial machinegun was to be linked to the gun within the gun mount in order to save space in the turret. Commander’s copula was recommended to be made fully traversable with 5 episcopes attached to the traversing ceiling, along with commander’s binoculars or artillery binocular sights and was to be equipped with holes for emeregency signal flags. The turret was also proposed to be equipped with a roof-mounted grenade launcher/mortar for close defense (5-20 meters).

The mobility was to be ensured by an unspecified diesel air-cooled engine, providing the vehicle with power-to-weight ratio of 20 horsepower/ton (interestingly, the ratio was specified, not engine type or horsepower, given the fact the tank was proposed to weight 33 tons, the engine would have to have 660 horsepower). Ground pressure was not to exceed 0,5 kg/cm3. The design counted on leaf springs for suspension, which was clearly a weakness the designers realized. The commander of VTU, Col. Ing. Josef Trejbal proposed at least two prototypes to be built by each of the design competitiors (realistically, only Škoda and Praga were available). Each of the prototypes was to be built without the gun first.

Škoda reacted on these VTU demands first with its proposal from 8.12.1946 (archive drawing designation Am 39-P), which was considered to be the “factory” version of the theoretical VTU TVP design. Between 1947 and 1948, the conditions of the project were being “chiseled”, including the final version of army demands (that were always in the flux). There is very little known about the TVP project from this era. Czech historian Oto Holub (Československé tanky a tankisté, 1980) claims that in 1948, Škoda was working on a “medium TVP tank” weighing 16 tons with a 75mm gun, powered by a Škoda 147,2kW (197hp) engine with Praga Wilson transmission and 3-man crew, but it is widely believed (Dubánek et. al.) that Holub simply mixed up the Škoda T-17 light tank project with TVP. Holub also mentions a “heavy” version of TVP tank (which most likely would be the TVP we are talking about) of following parameters: 30 tons, 75mm frontal armor (40mm sides), armed with a (German) 105mm gun (900 m/s), powered by an unspecified Škoda 454 kW engine (609 hp), Praga Wilson transmission and 50km/h maximum speed.

Что ставить на твп вту. Смотреть фото Что ставить на твп вту. Смотреть картинку Что ставить на твп вту. Картинка про Что ставить на твп вту. Фото Что ставить на твп вту

As for the guns used for this early project, two are mentioned. First is the 105mm gun (apparently of German origin) with 900 m/s velocity, which would correspond to the German 105mm FlaK 38/39 (881 m/s) of which 200 or so were made and some where most certainly left on Czech territory after the war was over. The Czechoslovak army officially adopted the type into service after the war with the designation of 105 mm PLK vz.39N (PLK = Protiletadlový Kanon, AA gun – vz.39 = vzor 1939, 1939 pattern and N = německý, “German”), on 1.2.1949 the army had 24 of them in service, on 1.4.1960, 16 were still in service officially.

The gun had following characteristics, according to US Catalog of Enemy Ordnance:

«Further research into this type of shell is possible.»

Another gun mentioned by M.Dubánek was the 75mm A26 autoloaded gun with a drum loading mechanism, trialed in Czechoslovakia on a Tiger I testbed tank in 1947. There is some sort of mix-up regarding what this gun actually is. It is clear that there were both the A18 and A26 Škoda projects in existence, but I.Pejčoch (obrněná technika) mentions the A18 75mm gun (for Škoda T-25) trialed on the Tiger in 1947 – with a drum autoloader too. For the T-17 light tank project, Dubánek mentions the 75mm A18. Dubánek himself admits (page 170) that the times were turbulent and many documents simply “got it wrong”. Given the fact that in 1945 according to all sources the 75mm caliber gun was considered insufficient (and thus was not developed further after 1945), I am inclined to believe that in this case, the A26 and A18 on Tiger are one and the same gun. In such a case, the gun would have following parameters:

The penetration at 1000 meters is the only real data we have on its penetration. 90mm at 60 degrees (almost certain to be 60 degrees, as Czechoslovak army used German methodology during the war) means cca 104mm at 90 degrees. Based on PaK 40 L/48 and PaK 42 L/70 examples, the loss of penetration between 100m and 1000m is roughly 20 percent, which would give us solid penetration of 130mm at 100m. The capacity of the autoloading mechanism is however not known to any of the Czech sources. Given the fact that proposed tier 6 T-25 would use this gun too, it gives us a nice continuation possibility.

If needed, three more guns could be considered. All three were paper designs from 18.3.1947 – these three Škoda proposals were: 76,2mm L/49 (6,58kg shell, 840 m/s), 76,2mm L/66,5 (6,58kg shell, 1000 m/s) and 88mm L/66 (10,2kg shell, 1000 m/s). The 88mm project was scrapped on 10.6.1947 (76,2mm caliber was decided to be sufficient) and the development of the other two led to the development of the A19 AT gun (76,2mm L/70, 6,4kg Soviet AP shell in a longer casing, 915 m/s velocity). The A19 gun was subsequently improved to L/72, muzzle velocity was increased to 925 m/s, Dubánek mentions the use of a (Soviet) 76,2mm subcaliber shell. A prototype was made (firing trials were successful) and the development continued until 1951, when the gun was rebored to 85mm (or, rather, Vz.44S (S-53) 85mm gun barrel was used), resulting in the creation of 85mm Vz. 52 cannon, but that’s already irrelevant. The original A19 prototype exists physically in Lešany tank museum.

By 1948, (now nationalized) Škoda was ordered to actually deal with the project, since the chassis was proposed to be used for several SPG and TD project (this was ordered by the DKS (artillery committee – a panel of ministry of defense and Škoda artillery experts) on a meeting, held from 18.11.1948 to 20.11.1948.

Dimensions (VTU proposal):

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *